Världens bästa lås för isolerade dörrar utvecklat och tillverkat i Nässjö

Tillverkare av ventilationsystem kan nu glädjas åt det nya svenska låssystemet för isolerade dubbeldörrar - KlimaFlex 2 - eller "K2" som är designat just för ventilationsbranschens dörrar. Systemet är extremt enkelt att montera med endast ett verktyg och innefattar låspunkt, handtag och rullregel. Detta gör att du kan stänga även stora dörrar med högt packningstryck - men med minimal kraft. Parallellkoppla enkelt flera reglar som manövreras från samma handtag. Öka säkerheten vid övetryckssystem genom att montera säkerhets-spärr.

Systemet är konstruerat och tillverkat i Nässjö, med utgångspunkt från "KlimaFlex 1", låssystemet som monterats in i hundratusentals isolerade dörrar över hela världen. K2 är efterföljaren och är lättare att montera, har justerbar rullregel,  patenterad fästmekanism som fäster låset från dörrens insida och förhindrar därför bucklade dörrar. Bakom systemet ligger ca 3000 timmars utvecklingsarbete där man tagit fasta på de lyckade detaljerna från föregångaren och samtidigt designat in nya, smarta funktioner. Huvud-designer Adam Linnås är särskilt nöjd med fästmetoden:

"-Det stämmer, vi har konstuerat en fästanordning som expanderar inne i själva dörren, vilket ger en extremt stadig montering och förhindrar att dörrarna bågnar eller bucklas. Metoden blev så bra att vi nu patenterat den", avslutar Adam nöjt.

En annan listig detalj är att hela systemet monteras med en enda Torx-mejsel. Även packningstryck justeras i efterhand enkelt med mejseln.

Se video över systemet här: http://www.youtube.com/watch?v=8Bnbj2DS3UQ

Kontakta Industrilås AB för mer information: 0380-55 55 34, Fax: 038055 59 19 eller via E-post: contact@industrilas.com

• lås
  • isolerade låssystem