Order till Indien har gått i lås

Industrilås är idag stolta att meddela att vi fått en stor beställning på många tusen lås till den Indiska transportsektorn. Indien är nu en av världens snabbast växande ekonomier och det är med stolthet vi levererar våra Nässjö-tillverkade lås till Indien.

Svarveriavdelningen på Industrilås i Nässjö jobbar nu för fullt med att färdigställa ordern.

”-Vi har redan hunnit del-leverera en första sändning – men har en del arbete kvar in för den kommande leveransen. Vår övriga, 'normala', produktion får ju inte heller stanna av, så det gäller att planera klokt den närmaste tiden”  berättar produktionsansvarige Magnus Ericsson.

Med sina drygt en miljard invånare – och ca 720 miljoner som bor i stadsmiljö, är det många i Indien som pendlar och åker kollektivt. Detta innebär att de svensktillverkade låsen måste hålla för många påfrestningar under många år – och dessutom får de inte skaka upp i fordonen. Kunden valde därför de tåliga, rostfria 90°-låsen med inbyggd PUR-packning för att skydda från såväl damm som för väta.

”-Vi på Industrilås hoppas på att denna order kan innebära nya order i Asien. Industrilås kontor i såväl Sri Lanka och i Shenzhen, Guangdong i Kina borgar för att vi kan klara såväl tillverkning som leveranser över hela Asien.” avslutar Niklas Graberg, försäljningschef på Industrilås.

• transportsektorn
  • nässjö
  • indien
  • lås
  • export

Industrilås AB tillverkar och tillhandahåller lås och gångjärn av hög kvalitet och design till rätt pris. Företaget arbetar sedan 1981 internationellt med helhetslösningar till dörrar, luckor och inkapslingar.

Det som skiljer oss från konkurrenterna är att vi behärskar hela tillverkningsprocessen; gjutning, bockning, stansning, pressning, lackering, montering och testning.

Fabriken finns i Nässjö med 150 anställda. Därtill finns ÅF i 21 länder.