Peter Selmosson, ny utvecklingschef på InExchange i Skövde. Foto: Per Gustafsson, InExchange

Peter ny utvecklingschef på InExchange

Peter Selmosson har utsetts till ny utvecklingschef på InExchange i Skövde.

Peter har lång erfarenhet av IT-branschen och haft olika ansvarsroller som exempelvis teamledare och produktägare. Han har tidigare bland annat arbetat på Ericsson och Saab, men kommer närmast från en tjänst som development manager på ett annat Skövdeföretag, nämligen Silverspin.

– Jag tycker om att utveckla team och organisationer. Det är något jag gjort större delen av mitt yrkesliv, konstaterar Peter och fortsätter:
– Sedan lockade den bit som InExchange jobbar med och erbjuder till kund. Det handlar om innovativa tjänster som är till nytta för samhället i stort. Inte minst ur miljösynpunkt. Det lockade mig att företräda en väldigt bra grej.

Peter är 46 år och bosatt i Skövde. Han började sin nya tjänst i måndags. På InExchange, som är verksamt inom digital affärskommunikation, blir han chef för en utvecklingsavdelning som för närvarande består av 22 medarbetare. Totalt har InExchange strax över 100 anställda och förutom huvudkontoret på Science Park Skövde har företaget även kontor i Stockholm och Göteborg.

InExchange startade redan 2008 med att förenkla e-faktura för alla företag i Sverige. Idag erbjuder företaget flera innovativa tjänster genom InExchange Network allt från inköp, fakturahantering till Business Intelligence.
Läs mer på www.inexchange.se