Infab och NextJet sätter ljus på Kvinnojouren

I Infabs monter på Näringslivsdagen i Karlskrona deltog fler än 100 personer i en dofttävling. Vinsten innebär att vinnaren får välja en ideell verksamhet som får gratis konsulttid inom vägledande kommunikationstjänster av oss på Infab. Vinnaren Jens Harrysson, från flygbolaget NextJet & På Redigt AB, har nu bestämt att värdechecken på femtusen kronor ska skänkas till Kvinnojouren i Karlskrona.

Fler än 100 personer deltog i Infabs dofttävling om att länka ihop dofter med de fyra städer där Infab har kontor: Malmö (falafel), Helsingborg (kaffe från Zoegas), Kristianstad (äpple) och Karlskrona (tång). Vägledande kommunikation fungerade som hjälp på traven i form av livlinor på 3, 2 respektive 1 poäng. Vinsten innebär att vinnaren får välja en ideell verksamhet som får gratis konsulttid inom vägledande kommunikationstjänster av oss på Infab, till ett värde av femtusen kronor.

Vi har nu en vinnare! Jens Harrysson, från flygbolaget NextJet & På Redigt AB, satte merparten av dofterna när Infab utmanade nyfikna mässbesökare på Näringslivsdagen i Karlskrona. Som vinnare har Jens nu bestämt att värdechecken på femtusen kronor ska skänkas till Kvinnojouren i Karlskrona – att använda till rådgivning i vägledande kommunikation.

– Vi är så glada och tacksamma. Vi befinner oss mitt i en utvecklingsfas och behöver allt stöd och hjälp vi kan få. Exempelvis i hur vi mest effektivt kommunicerar utåt för att driva opinion i frågor som berör allt från kvinnoskydd till ett jämställt samhälle, säger Ulrika Bodin, verksamhetschef.

Jens Harrysson, medger att det fanns många potentiella kandidater att rikta värdechecken till. Han säger samtidigt att Kvinnojouren och deras arbete är en av de organisationer som hjärtat klappar lite extra för.

– Inte minst nu när vi börjar närma oss julen eftersom vi vet att trycket blir extra hårt på den typen av verksamhet som kvinnojourer bedriver. Jag hoppas att effekten av gåvan blir att organisationen och frågorna de brinner för får extra lyskraft.

Infab är en kommunikationsbyrå med lång erfarenhet av offentlig kommunikation med samhällsengagemang som tydlig drivkraft. Elin Malmhult, strategisk projektledare och kundansvarig på Infab, berättar att det känns fint att förena nytta med nöje.

– I och med NextJets val får Infab en fantastisk möjlighet att hjälpa Kvinnojouren att uppnå sina mål, ett mycket viktigt och angeläget uppdrag, säger hon.

För mer information kontakta Elin Malmhult, strategisk projektledare och kundansvarig.
Telefon: 0765-40 06 71. E-post: elin.malmhult@infab.nu.

Elin Malmhult och Jens Harrysson

• Ny media

• kommunikationsbyrå
  • ulrika bodin
  • kvinnojouren
  • välgörande ändamål
  • infab kommunikation ab
  • infab
  • nextjet
  • jens harrysson
  • elin malmhult
  • infab kommunikation
  • reklamtjänster
  • reklam
  • vägledande kommunikation

Infab är Sveriges enda kommunikationsbyrå med fokus på vägledande kommunikation. På kundlistan finns ett hundratal företag och offentliga verksamheter. Byrån har 35 anställda, omsätter 55 miljoner kronor (2015) och finns i Malmö, Helsingborg, Kristianstad och Karlskrona. Ledningssystemet är kvalitets- och miljöcertifierat enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Elin Malmhult