Agilpoddens releasefest hos Informator Stockholm

Sedan 1 januari 2018 har Informator Utbildning varit huvudsponsor för Agilpodden, en podcast av Erik Hultgren och Dick Lyhammar. Erik och Dick har arbetat med podden utanför sina ordinarie arbeten i chefsroller på Scania. Efter 6 år är det dock dags för Erik att ta sig an nya utmaningar på Spotify.

Onsdag den 6 mars anordnade Informator Agilpoddens bokreleasefest för deras första bok om det agila arbetssättet, "Agile for business". Releasefesten hölls på Informators Stockholmskontor på Östermalm. Agilpodden var självklart på plats och med sig hade de Mia Kolmodin som arbetar som Agile Enterprise Coach.

Informator och Agilpodden bjöd in kunder, gamla och nuvarande kollegor och andra i branschen som var intresserade. Det bjöds på bubbel och snittar, Agilpodden sålde boken på plats och Mia Kolmodin höll ett inspirerande blixttal om Business Agility. Det var ca 60 personer som deltog och både Informator och Agilpodden var mycket nöjda med eventet.

-Vi ser fram emot att följa poddens utveckling! Att arbeta agilt blir mer och mer vanligt och kan appliceras på många verksamheter, inte bara i IT-branschen. Fyra av våra fem populäraste kurser ligger inom det agila området, vilket är ett tydligt tecken på att det agila arbetssättet är på frammarsch, säger Pelle Börjesson, Sales Director på Informator.

• Företagsutbildning

• agileforbusiness
  • releasefest
  • agile
  • agilpodden
  • informator

Informator är Nordens största kompetensutvecklare inom IT och projektledning. Våra kurs- och certifieringscenter finns i Stockholm och Göteborg.

Julia Karlsson