Körunda är Årets Ametist 2015

Den nionde ametistgrottan sedan utmärkelsen instiftades 2006 har nu hittat hem till Körunda Golf och Konferenshotell söder om Stockholm. Priset delades ut under mässan Möten & Event i Kista av Mikael Bengtson från Informus samt juryns ordförande Emelie Gard. Andra pris gick till Hufvudsta Gård Mat & Möten i Solna och tredjepris fick Rånäs Slott utanför Rimbo.

Körundas ägare, Ann-Charlotte Wahlstedt, med personal var på plats för att ta emot den stora ametistgrottan som nu kommer att stå på hotellet utanför Nynäshamn.

Juryns motivering lyder:

”Innehållsrik, engagerande, informativ och exemplariskt aktuell hemsida. Beskrivningen av konferenslokalerna, där även läge och utsikt framgår, är föredömlig. En välfylld lista över inspirerande aktiviteter och alla aktuella erbjudanden kan ge kunden det där lilla extra för ett lyckat och aktivt möte. Sidan med tips inför mötet är genial – här blandas kloka råd med säljargument. Ett plus för kalendern och för interaktiv och engagerade närvaro i sociala medier. Denna lättnavigerade sida speglar en professionell och levande mötesplats på ett lysande sätt och är därför juryns val som vinnare av Årets Ametist 2015!”

Hufvudsta Gård Mat & Möten belönades med en andraplats för sin ”attraktiva, informativa och lättnavigerade hemsida”. Tredje pris fick Rånäs Slott för en sida som ”jobbar mycket med bilder för att skapa den rätta känslan och atmosfären”.

Bakom Årets Ametist står webbtjänsten Informus som instiftade priset 2006 för att inspirera och lyfta fram bra hemsidor bland Sveriges alla mötesanläggningar. Förra årets vinnare av Årets Ametist var Skogshem & Wijk på Lidingö.

För mer information, besök www.aretsametist.se eller kontakta:

Mikael Bengtson
vd Informus

mikael@informus.se
www.informus.se

• hemsida
  • hotell*
  • prisutdelning
  • årets ametist

Informus är sedan 1996 en söktjänst för alla som bokar konferens, möten, logi, fest, event och aktiviteter. Med fakta om över 4000 ställen är Informus Sveriges största Internettjänst i sitt slag. Bokningen sker alltid direkt med anläggningen - inga mellanhänder, inga dolda avgifter.