Ny webbutbildning - Barn och unga i samhällsvård

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2019 13:59 CEST

I denna utbildning går man igenom grundläggande begrepp och reglering för samhällsvården samt introduktion till de risker som förknippas med samhällsvård historiskt, idag och framåt .

Infosoc Rättsdata som är ett av landets ledande leverantörer av webbaserade juridiska rättsdatabaser, erbjuder nu även webbutbildningar. Nu lanserar de webbutbildningen Barn och unga i samhällsvården. I denna webbutbildning som främst riktar sig till dig som arbetar inom socialtjänstens område med barn och unga får du kunskap om grundläggande begrepp och tillämpning av olika delar av lagstiftningen som är aktuell inom samhällsvården. Föreläsare Ylva Florin-Holmsten ger dig en introduktion till de risker som förknippas med samhällsvård, både historiskt och i nutid. Dessutom belyses viktiga fokusområden för en fortsatt kvalitetsutveckling inom området. På ett användarvänligt och enkelt sätt kan du genomgå webbutbildningen i hemmet eller på jobbet – helt oberoende av tid och plats. Filmen är uppdelad i fyra avsnitt med efterföljande kunskapsfrågor efter varje del. Beräknad tidsåtgång är ca 1 timme. Efter genomgången kurs kan du som deltagare skriva ut ett kursintyg som visar att du har genomgått Infosoc utbildning om barn och unga i samhällsvård.

I snart 30 år har Infosoc Rättsdata funnits på marknaden och är idag en av landets ledande leverantörer av webbaserade juridiska rättsdatabaser. Företaget driver även utbildnings- och konsultverksamhet. Infosoc erbjuder rättsdatabaser inom 19 olika arbetsområden. Rättsdatabaserna är användarvänliga och innehåller bland annat kommenterade rättsfall och aktuell lagstiftning. Förutom juridisk rättsdatabas ingår även enklare juridisk rådgivning och veckovisa nyhetsbrev i tjänsten.