Bättre besöksinformation på Karolinska Institutet

Dynamiska informationsskärmar ger bra och nyttig information som underlättar för besökare och personal. En av Infracontrols nöjda kunder är Universitetsbiblioteket på Karolinska Institutet.

- Skärmarna används för att på ett modernt, flexibelt och tilltalande sätt ge bibliotekets besökare relevant och aktuell information om vad som händer i biblioteket under dagen.
Vi upplever att den här typen av informationsskyltar är betydligt mer synliga än traditionella statiska skyltar, och våra besökare har snabbt lärt sig var de ska leta efter information om till exempel kurslokaler, säger Lotta Haglund, Informationschef för Universitetsbiblioteket, Karolinska Institutet.

Infracontrol OnlineTM är den samlande punkten för informationshantering. Flera användare kan på ett enkelt sätt hantera många olika informationsskärmar. Det webbaserade verktyget innehåller enkla funktioner för schemaläggning av meddelanden och PowerPoint-presentationer. Några andra kunder som använder Infracontrol OnlineTM för informationshantering är bl.a. SIDA, Mässrestauranger, Kommunal, KTH, Stockholm Domkyrkan i Karlstad och Umeå Universitet.

Läs mer på: http://www.infracontrol.com/pt/pt_tillampningar_informationsstyrning.html

Bilden är tagen av fotograf Stefan Zimmerman.

• information
  • informationsskärmar