Information gällande Hamnkonflikten i Göteborg

Information kring Göteborgs Hamn.

Lockouten gäller från kl. 16:00 den 19 maj till och med 30 juni kl. 24:00.

Åtgärden görs för att skydda verksamheten mot de senast varslade stridsåtgärder som Svenska Hamnarbetarförbundets avdelning 4 genomfört mot APM Terminals

Enligt uppgifter från APMT så kommer kapaciteten att reduceras till ca. 40% av normal kapacitet, vilket kommer att leda till stora förseningar som följd. Hamnen kommer att hålla öppet mellan 07-16 på vardagar vilket kommer att skapa stora problem för lastning/lossning av anlöpande fartyg samt långa köer för bilar som skall hämta och lämna containers i hamnen.

Detta är utanför vår kontroll, Infranordic AB står inte för några kostnader som uppstår i samband med detta, tex hamnhyror, ej returnerade tomburkar, missad closing, tilläggskostnader ifrån Rederierna etc. Vi kan ej heller garantera varken datum eller tid för leverans under rådande situation.

Vi kommer aktivt att arbeta med att vara behjälpliga med alternativ samt försöka minimera ev. extra kostnader.

Vi fortsätter att uppdatera hamnsituationen på vår hemsidawww.infranordic.se

• Biltrafik

Henrik Carlsson