Jörgen Svensson – ny försäljningschef

Ingelsta Kalkon har påbörjat en resa som ska få fler konsumenter att upptäcka kalkon. Nu ska produkternas synlighet och tillgänglighet i butik stärkas. Jörgen Svensson, med en gedigen kompetens och erfarenhet som National Key Account Manager samt av category management, börjar som försäljningschef med ansvar för all extern försäljning den 29 mars. Jörgen Svensson kommer att ingå i företagsledningen.

Martin Lindström, VD Ingelsta Kalkon:
– Vi är glada och stolta över denna rekrytering. Jörgen har den kompetens och erfarenhet vi behöver i vår fortsatta resa mot målet – kalkon en gång i veckan. Tillsammans med vår säljorganisation, Sales Support, kommer Jörgen att bidra till att konsumenterna i framtiden får det lättare att hitta våra produkter. Synligheten kommer att stärkas, precis som tillgängligheten i butikerna.

Jörgen Svensson kommer att ansvara för all extern försäljning inom dagligvaruhandeln, storhushåll och övrig extern försäljning. Under sina över 20 år i branschen inom olika säljande befattningar på företag som Nestlé Sverige och Leaf Sverige. Jörgen Svensson:
– Jag ser fram emot att arbeta med ett starkt varumärke som driver utvecklingen av kalkon genom sortimentsutveckling och inte minst ett fördjupat samarbete med detaljhandeln. Vi måste underlätta för konsumenterna att hitta fågelchark i butikshyllorna.

• ingelsta
  • martin lindström
  • jörgen svensson

Ingelsta Kalkon vill göra det lättare för konsumenten att leva gott genom att inspirerar med nyskapande och välsmakande matupplevelser baserat på kalkon. Företaget utvecklar, producerar och säljer svenskt kalkonkött från Österlen, genom egna butiker, dagligvaruhandeln, storhushåll och industri. Ingelsta Kalkon erbjuder klimatsmart kalkon och sätter etik och djuromsorg i främsta rummet både i den egna verksamheten och genom kontroll av bakomliggande led. www.ingelstakalkon.se