Sveriges första studentbostäder med certifiering Miljöbyggnad Guld

Stort GRATTIS till Chalmers Studentbostäder och alla inblandade parter!

Det är nu klart att miljöbyggnads projekt Kv Nålskäran blivit certifierat enligt Miljöbyggnad Guld av Sweden Green Building Council.

Kv Nålskäran är en fastighet på ca 4500 m² med 118 st studentbostäder och allmänutrymmen. Kv Nålskäran är det första studentbostadsprojektet i Sverige som blivit certifierat enligt Miljöbyggnad GULD. Idag finns ca 45 byggnader i Sverige som uppnått Miljöbyggnad Guld.

Beställare är Chalmers Studentbostäder och Totalentreprenör är PEAB.

Ingenjörsbyrån Andersson & Hultmark har utfört ramhandlingsprojektering för rör-, luft-, styr och övervakning samt varit ansvarig miljöbyggnadssamordnare både under förprojekteringsskedet och i utförandefasen. Ingenjörsbyrån Andersson & Hultmark har utfört de beräkningar som krävs för certifiering enligt Miljöbyggnad Guld.

Projektet beräknas vara färdigställt för inflyttning i juni 2015.

Kontaktperson för projektet hos Ingenjörsbyrån Andersson & Hultmark:

Cecilia Undeland, Miljöbyggnadssamordnare, 031-704 25 16, cecilia.undeland@aohab.se

Läs mer om projektet: http://www.aohab.se/referenser/aktuellt.html

Sweden Green Building Council: http://www.sgbc.se/

• energi

• Västra Götaland

Ingenjörsbyrån Andersson & Hultmark AB, etablerad sedan 1982, är ett fristående teknikkonsultföretag inom områdena VVS- och energiteknik. Företaget har ett femtiotal anställda och har verksamheten centralt i Göteborg.

Företaget arbetar med projekteringsuppdrag, utredningar, kontroller och besiktningar inom hela VVS-området. Våra kunder finns inom både näringsliv och offentlig förvaltning och vår huvudsakliga marknad finns inom södra och mellersta Sverige.

Jonas Sköld

Presskontakt Gruppledare Teknik- och utbildningsansvarig, miljöansvarig 031-704 25 14