"På morgonen när alla Killar gick lite uppe från kyrkogården att spela fotboll eller cricket Lashkar e Jangvi attackerade de. 11 barn och ungdomar dog mer än 20 skadade."

Till dig som är socialdemokrat: Vi tror inte att du vill det här!

Just nu dimper brev ner i brevlådorna hos en mängd socialdemokratiska politiker runt om i Sverige. Vi vet att många av dem inte står bakom sitt partis asylpolitik. Vi hoppas att de tveksamma kommer att ta ställning, och att det kommer att märkas på partikongressen i april.

Du som (ännu) inte fått brevet kan läsa det på hemsidan Stoppa utvisningarna av de afghanska ungdomarna!

Du som är på Facebook bör läsa "Smällar man får ta", reflektionerna Sanna Vestin, FARR, gjorde när en journalist frågade henne om den bristande självmordsstatistiken. Hon är inte den enda som känner så här. Tyvärr har förtroendet för regering, riksdag och politiker i allmänhet sjunkit det senaste året.

Uppropet Stoppa utvisningarna av de afghanska ungdomarna!
Ett stort antal läkare, forskare och andra motsätter sig den nya asyllagstiftningen och dess följder. Vi anser att särskild hänsyn måste tas till de ensamkommande tonåringarna med afghansk bakgrund.
Hemsida med mer information
Facebook-grupp