Illustration: T+E Arkitekter

Chalmers Studentbostäder bereder plats för framtidens teknologer

Behovet av studentlägenheter är mycket stort i Göteborg. Chalmers växer så det knakar och man måste kunna bereda plats för alla framtida teknologer som vill börja plugga i Göteborg!

Chalmers Studentbostäder har under en längre tid arbetat med ny detaljplan för 118 studentbostäder och en förskola vid Emilsborg på Gibraltargatan, nu har den vunnit laga kraft och det är dags att börja projektera och bygga.

Inhouse Tech bistår med kompetens för projekterings- och byggledning.

Studentlägenheterna är fördelade på 94 stycken 1 rum och kök och 24 stycken 2-3 rum och kök. På plan två kommer förskolan att ligga med 5 avdelningar samt personalutrymme och tillagningskök.

Omgivningen är grönskande och vacker och den nuvarande gångvägen kommer att uppgraderas till gång- och cykelväg med en ny övergång över Gibraltargatan mot Mossen.

Projekteringen påbörjas omgående och studenter och barn kan se fram emot inflyttning om ca två år, 2019.