Tredje kullen av "Framtidens samhällsbyggare"  levererar!

Tredje kullen av "Framtidens samhällsbyggare" levererar!

I fredags avslutades traineeprogrammet ”Framtidens Samhällsbyggare” omgång 3!

Under programmets gång har vi på Inhouse Tech varit med och låtit personer från andra företag och organisationer vara hos oss för att skapa en förståelse kring vår roll i branschen. Det har varit mycket spännande att få vara del av att driva utvecklingen av vår bransch framåt.

Programmet avslutades med ett idéseminarium där några från oss tillsammans med ca 180 andra personer från samhällsbyggnadssektorn var på plats. Alla var där för att lyssna till traineernas reflektioner och insikter gällande hur vi i sektorn egentligen jobbar tillsammans och hur vi gemensamt ska lyckas tackla utmaningarna som vi står inför. Dessutom presenterade de sitt stadsutvecklingscase om hur Friskväderstorget i Norra Biskopsgården kan utvecklas.

Vi vill passa på att rekommendera fler till att vara med då detta ger mervärde för organisationen och möjlighet till god rekrytering.

Så slutligen vill vi välkomna Pia in i sin nya roll som projektledare hos Inhouse Tech!

Framtidens samhällsbyggare är traineeprogrammet som bryter gränser inom samhällsbyggnadssektorn. Traineeprogrammet är aktörsövergripande genom att både privata företag och offentliga organisationer deltar. Programmet handlar om att utbilda personer i att bli bättre på att kommunicera och arbeta utifrån ett helhetsperspektiv genom att bland annat ge insikt i och förståelse för de drivkrafter och processer som styr näringsliv såväl som politik. CMB och GR är de parter som har startat och håller samman traineeprogrammet.

Läs mer om traineeprogrammet här.