Raw Stone - vågat och unikt med naturen i badrummet

Raw Stone är en djärv möbel tillverkad i Bohusgranit. Möbeln är fristående och har fyra praktiska lådor på vardera sidan med plats för personliga hygienartiklar. Stenen är noga utvald för varje specifik möbel. INITI älskar det naturliga och vill att möbeln ska behålla detaljerna från sitt ursprung. Toppskivan är grov och levande. Ger känslan av en varm klipphäll som fått flytta in i badrummet. Stenen lever sitt eget liv och förändras med tiden, precis som sten förändras ute i naturen. Designen är rå och avskalad. Den eleganta kontrasten mellan den grova toppskivan och de rejäla, men ändå smäckra lådfronterna med sidenmatt slipad yta, är väl genomtänkta detaljer. Vid köp av Raw Stone från INITI ingår en smakfullt designad och prisbelönt blandare i rostfritt stål, ur serien 5 mm från italienska Treemme.

Alla INITIs möbler för konsument tillverkas i en limiterad upplaga med unika produktionsnummer. Försäljningen drivs genom e-handel på företagets hemsida samt genom INITIs showroom i Arenastaden utanför Mall of Scandinavia i Solna.

För mer information kontakta:

Peter Kandel, grundare och VD INITI

e-post: peter.kandel@initi.se