Initial Mattservice lanserar nu den fantastiska entrémattan Cero Scraper Plus

Undersökningar har visat att största delen av det damm och den smuts som finns i en byggnad kommer in via fotgängarna. Produktserien Cero Scraper Plus som tillverkas av Milliken löser problemen med nedsmutsade golv genom att bokstavligen stoppa smutsen redan vid dörren, vilket också minskar risken för hala golv.

Cero Scraper Plus-serien innehåller textilmattor med rader av tuftad och färgbehandlad polyamidfiber. Raderna fungerar som hårda skrapor och kombineras med färgat nylonfibergarn med mycket tvist för att fukt och smuts enkelt ska absorberas. Mattorna har en praktiskt mörkgrå färg. Den unika luggade konstruktionen och den robusta och tvättbara undersidan av gummi gör att mattan får överlägsen hållbarhet och funktion och att den håller sig snygg längre, även efter upprepade industritvättar.

Det bästa av två världar!
Mattorna från Cero Scraper Plus är specialdesignade för att på ett effektivt sätt stoppa smutsen och absorbera vätan precis innanför dörren. Dessutom inbjuder en synlig entrématta till att skrapa av fötterna, vilket ökar mattans praktiska funktion ytterligare. Eftersom de klarar att tvättas i höga temperaturer kan Cero Scraper Plus-mattorna även användas i industrilokaler där kraftig nedsmutsning förekommer.

Finns i storlekarna 85 x200 cm, 115 x200 cm, 150 x200 cm, 200 x200 cm. Antistatisk enligt EN ISO 14041-test.

Prova själv! Ring oss på 0200-770 399 eller kontakta oss via e-post www.inital.se

Craige Allen, Marknadschef.

E-post: craige.allen@rentokil-initial.com

• initial
  • initial mattservice
  • éntremattor
  • cero
  • milliken

Rentokil Initial är en världsledande serviceleverantör inom textil, hygien och skadedjurskontroll och bedriver verksamhet mer än 50 länder i Europa, Nordamerika, Asien samt Afrika. Företaget har cirka 68 000 anställda och är börsnoterat på London Stock Exchange.

Rentokil Initial i Sverige opererar under varumärkena Rentokil och Initial. Mer information finns på www.initial.se och www.rentokil.se