2013 bästa året hittills för wec360°

Med en dubblerad omsättning var förra året ett mycket bra år för visualiseringsbyrån och Inkubera-alumnen wec360° AB, och man har mycket att tacka de kommunala bostadsbolagen för. Idag levererar företaget marknadsföringsmaterial åt över 40 kommunala bostadsbolag och det är en av företagets viktigaste kundgrupper.

wec360° AB levererar avancerade 3D-visualiseringar som skall hjälpa kunder i byggbranschen att visa sina projekt i mycket tidiga skeden, och skynda på försäljningen. Redan från start riktade man uppmärksamheten mot de kommunala bostadsbolagen.

-  De är särskilt intressanta. De har ju ofta fler behov än enbart hjälp vid försäljning eller uthyrning, då det ofta ingår i deras uppdrag att också visa kommunens invånare vad som byggs och hur kommunen utvecklas. Det är såklart väldigt roligt att vi fått ett så fint fäste där! Vi har jobbat hårt på att våra produkter ska på bästa sätt ska vara anpassade för alla de behoven, och det känns som att vi har lyckats.” säger wec360°:s marknadschef Mattias von Corswant.

Telge Bostäder är ett företag som använt sig av tekniken när deras nya kvarter ”Lampan” byggs med 105 välplanerade hyresrätter.

-  Lägenheterna i Lampan är noga planerade med öppna planlösningar och hög standard. Kombinationen centralt, nytt och hyresrätter gör Lampan unikt för Södertälje. Med 3D-illustrationer från wec360° kan den som vill gå på lägenhetsvisningar och se utsikten från husens olika vinklar redan innan de står färdiga för uthyrning, säger Johan Persson, projektledare marknadsföring på Telge Bostäder. Bilderna har använts i tryckt material, på hemsidan och i kampanjer om Lampan. De har bidragit till att flera tusen intresserade nu står i kö till sitt framtida drömhem, fortsätter Johan.

För ytterligare information:

Mattias von Corswant, mattias@wec360.se,  0736 174 667
Mikael Melitshenko, mikael@inkubera.se, 070-795 78 84

• wec360

• Örebro

Inkubera AB är Örebroregionens företagsinkubator. Inkubera erbjuder kvalificerad rådgivning och stöd för utveckling av nya företag med fokus på innovativ teknik och kunskap, och med tydlig tillväxtpotential. Inkubera är även inkubator i regionens framväxande science park-miljöer. Örebro Science Park och Karlskoga Science Park.