Inkuberabolag lockade investerare

Inkuberas event Match Arena arrangerades för tredje gången torsdagen den 14 november på Conventum i Örebro och lockade ett 40-tal potentiella investerare och samarbetspartners som hade kommit för att träffa bolagen och människorna bakom.

På scen stod bolagen Oneday Wall med Peter Lindberg i spetsen, Effekt med Nikolaus Koutakis som VD och Inkuberaalumnen wec360° med Per Hjaldahl. Programmet med presentationer och pitchar pågick under en timma med efterföljande mingel där publiken fick möjlighet att lära känna bolagen mer och ställa de frågor och funderingar som de hade.

- Match Arena börjar bli ett begrepp i regionen och det är en viktig arena där våra bolag får möjligheten att träffa investerare och investerarna får träffa framtidens bolag, säger Mikael Melitshenko, VD på Inkubera.

Oneday Wall AB med sin effektiva klickvägg var nöjda med eftermiddagen:

- Vi söker projekt där vi kan testa och utvärdera vår vägg och det känns som vi har fått några kontakter som känns riktigt bra. Nu ska vi hem och följa upp dessa och se vad det kan leda till, säger Peter Lindberg, VD och grundare av Oneday Wall AB.

Nästa Match Arena planeras att genomföras våren 2014.

Ytterligare information:

Mikael Melitshenko, VD Inkubera, mikael@inkubera.se, 070 – 795 78 84

• klickvägg
  • wec360
  • oneday wall
  • onedaywall
  • trp electronics

Inkubera AB är Örebroregionens företagsinkubator. Inkubera erbjuder kvalificerad rådgivning och stöd för utveckling av nya företag med fokus på innovativ teknik och kunskap, och med tydlig tillväxtpotential. Inkubera är även inkubator i regionens framväxande science park-miljöer. Örebro Science Park och Karlskoga Science Park.