Inkuberaföretaget EIMS 2C tillhandahåller Promotionbåtens app

När Promotionbåten kastar loss den 4 oktober är det Inkuberaföretaget EIMS 2C app som tillhandahåller den mobila applikation som i år även kommer att förenkla hanteringen av mässinformation.

– Jag hoppas att alla får en positiv användarupplevelse och samtidigt ser mervärdet med appen, säger Pierre Rågstad, VD på EIMS 2C, som tidigare i år vann SKAPA-innovationspris för Örebro Län.

EIMS är ett unikt system för elektronisk informationshantering för mässor – nationellt och internationellt. I stället för att samla exempelvis broschyrer och mässmaterial i pappersform kan besökare enkelt och effektivt samla informationen digitalt. Under Promotionbåten kan besökarna helt enkelt välja att samla information i appen istället för i påsen. Mässarrangören minskar på det här sättet pappersskräpet och resultatet blir en mindre miljöbelastning.

– Nu hoppas vi att utställarna laddar upp information i systemet, tar ut QR koder och gör det möjligt för besökare att testa appen. Vi erbjuder systemet gratis för att sedan fråga användarna kring den här nya tjänsten. Det är viktigt för att vi ska kunna vidareutveckla appen ytterligare, säger Pierre Rågstad.

I appen kommer deltagarna kunna hitta allt från utställarinformation, kartor, hålltider och flöden för sociala medier. EIMS förhoppning är att, med den återkoppling man får med sig från Promotionbåten, kunna revidera appens funktionalitet inför lanseringen av version 1.0. – Promotionbåten blir ett bra test för vår Beta-version. Nu hoppas vi den faller väl ut så vi kan fortsätta arbeta vidare mot tänkt lansering, säger Pierre Rågstad.

Läs mer om EIMS 2C på www.eims.se

För ytterligare information, kontakta:

Pierre Rågstad, VD Eims 2Cpierre@eims.se, 072 748 71 70 Mikael Melitshenko, VD Inkuberamikael@inkubera.se, 070-795 78 84

• app
  • mässa
  • mässor
  • qr-kod
  • skapa-innovationspris
  • eims 2c
  • promotionbåten
  • företagsinkubator

• Örebro

Inkubera AB är Örebroregionens företagsinkubator. Inkubera erbjuder kvalificerad rådgivning och stöd för utveckling av nya företag med fokus på innovativ teknik och kunskap, och med tydlig tillväxtpotential. Inkubera är även inkubator i regionens framväxande science park-miljöer. Örebro Science Park och Karlskoga Science Park.