Innovation Lift Scandinavia AB utsedd till Årets Innovation

”En innovation som utgår ifrån kundens behov och med ett starkt och drivande bolagsteam. Vinnaren av Årets Innovation har nått stor framgång på kort tid och är en lysande förebild för andra nya företag i regionen.”

Så löd motiveringen när Innovation Lift Scandinavia AB under torsdagens Örebrogala mottog priset Årets innovation.

– Fantastiskt kul. Och lite överraskande, säger Lennart Gunnarsson, VD på Innovation Lift Scandinavia AB.

Degerforsbolaget Innovation Lift Scandinavia AB har en helt ny typ av hissystem som ger en bättre, säkrare och billigare lösning för den svenska och internationella byggmarknaden. Genom sin unika utformning har produkten potential att bli nästa generations standardhiss. Bolaget har redan nått exportframgångar och har stora förväntningar på framtiden.

­ – Priset motiverar oss att fortsätta vår satsning. Förhoppningsvis innebär det också att kännedomen om oss ökar, säger Lennart Gunnarsson.

Länspriset Årets Innovation delas ut av Örebroregionens företagsinkubator Inkubera med syfte att uppmärksamma nyskapande och innovativa affärssatsningar som kan nå långt och vara bra förebilder för andra företag i regionen. Utmärkelsen tilldelas den eller de som har en affärsidé som är unik och innovativ, har stor marknads- och tillväxtpotential och utgår ifrån Örebroregionen.

Nominerade till 2015 års pris var, förutom Innovation Lift Scandinavia AB, även Karlskogabolaget Energeotek AB med en patenterad systemlösning för geotermisk energi, samt Örebrobokonceptet ARE Signs (Tefatet AB) –miljövänliga ljusskyltar med patenterad tillverkningsprocess och teknik.

För ytterligare information:
Mikael Melitshenko, VD Inkubera mikael@inkubera.se, 070-7957884

Lennart Gunnarsson, VD Innovation Lift Scandinavia AB lennart@ilifts.se, 070-382 81 33

• tillväxtföretag
  • företag
  • tillväxt
  • hissar
  • hiss
  • årets innovation

Inkubera AB är Örebroregionens företags- och tillväxtinkubator. Inkubera erbjuder kvalificerad rådgivning och stöd för utveckling av nya företag med fokus på innovativ teknik och kunskap, och med tydlig tillväxtpotential. Inkubera är även inkubator i regionens framväxande science park-miljöer Örebroregionen Science Park.