wec360° sluter visualiseringsavtal med Peab

Under 2014 har Inkubera-alumnen wec360° AB fortsatt att befästa sin starka ställning som leverantör av 3D-visualiseringar till landets största bygg- och fastighetsbolag. Nu har ännu en av byggbranschens tyngsta aktörer, Peab Projektutveckling, slutit visualiseringsavtal med byrån.

Peab är ett av Nordens största bygg- och anläggningsföretag med projekt i hela landet. Efter en rad framgångsrika samarbeten med wec360° sluter Peab Projektutveckling ramavtal med visualiseringsbyrån, som bland annat får i uppdrag att hjälpa Peab att förverkliga sin devis: det skall vara enkelt att köpa bostad.

- Vi har länge haft ett fint samarbete med Peab, och det är ett väldigt spännande företag att visualisera för. Deras projekt ligger i tiden, och de är lyhörda för sina kunder vilket gör det både utmanande och väldigt givande för oss att arbeta med, berättar wec360°:s VD Mattias von Corswant.

wec360°:s affärsidé är att hjälpa bolag på fastighetsmarknaden att förse sina kunder med material som gör att de kan fatta trygga beslut vid köp eller val av bostad. Byrån levererar alltifrån enskilda 3D-bilder till omfattande helhetslösningar och koncept. 2014 utgör med god marginal det bästa året hittills i wec360°:s historia, och företagets försäljning har under året ökat markant.

- Vi har nu funnits på marknaden i några år nu, och börjar på riktigt se effekten av att våra kunder lärt känna oss och våra tjänster. Att få ett fortsatt och så stort förtroende från Peab är naturligtvis fantastiskt roligt.

Mattias tror att avtalet med Peab Projektutveckling är en indikator på att trenden kommer att hålla i sig. wec360° slöt nyligen också avtal med Ikano Bostad som exklusiv leverantör av 3D-visualiseringar, och byrån levererar sedan flera år 3D-visualiseringar till HSB, Friends Arena, Tele2 Arena och en rad andra storföretag.

För mer information:

Mattias von Corswant - VD wec360° - 0736 17 46 67 - mattias@wec360.se
Ami Kivi - marknadskommunikatör Peab - 031- 700 84 06 - ami.kivi@peab.se

• inkubera-alumnen
  • wec360
  • 3d-visualiseringar
  • peab
  • peab-projektutveckling
  • visualiseringsavtal
  • avtal

• Örebro

Inkubera AB är Örebroregionens företagsinkubator. Inkubera erbjuder kvalificerad rådgivning och stöd för utveckling av nya företag med fokus på innovativ teknik och kunskap, och med tydlig tillväxtpotential. Inkubera är även inkubator i regionens framväxande science park-miljöer. Örebroregionen Science Park.