Träffa Inlandsbanan på Elmia Nordic Transport Infrastructure 8–10 oktober

Nyhet   •   Okt 02, 2019 16:22 CEST

En dragkraft som utvecklar inlandet - till nytta för hela Sverige

Elmia Nordic Transport Infrastructure är en ny mässa om transporter, transportslagsövergripande infrastruktur, intermodalitet och samhällsbyggande som arrangeras tillsammans med Elmia Nordic Rail i Jönköping. Vår transportinfrastruktur behöver utvecklas för att bli säkrare, effektivare och miljövänligare.

Inlandsbanan är självklart på plats på mässan och presenterar Inlandsbanans nutid och framtid – hur en utveckling av banan genom ökad kapacitet, snabba och säkra godstransporter och moderna persontrafiksatsningar i Sveriges inland kan bidra till en hållbar transportinfrastruktur.

Besök vår monter

Vi hälsar dig varmt välkommen till monter A06:18 så berättar vi om vilka tjänster och produkter vi erbjuder. Samt vilka lokala, regionala, nationella och internationella fördelar och nyttor Inlandsbanan kan bidra till.

Kom gärna och lyssna till vårt seminarium - Så skapar vi en prioriterad godskorridor utan utsläpp där vi tillsammans med LKAB presenterar vilka möjligheter och behov som finns för en hållbar svensk transportlogistik.

Talare: Peter Ekholm Inlandsbanan AB och Hans-Olof Wettainen LKAB

När: tisdag 8/10 kl. 15.00-15.40 Lokal B3, Hall B

Inlandsbanan och Inlandståg – en komplett järnvägskompetens

Inlandsbanan är en pålitlig leverantör av järnvägstransporttjänster. Vi arbetar nära våra kunder och samarbetspartners, för att hitta välanpassade lösningar och göra snabba insatser. Inlandståg erbjuder transport- och logistiklösningar i form av gods-, person och turisttrafik. Vi skapar kundspecifika helhetslösningar med hög säkerhet och kvalitet. I verksamheten ingår även uthyrning av fordon och personal, verkstadsarbeten och utbildningstjänster.

Framtidens persontrafik i inlandet

Persontrafik bidrar till regional utveckling genom bättre tillgänglighet och starkare konkurrenskraft för inlandets besöksnäring, invånare och näringsliv. Om fler ska vilja bosätta sig i Norrlands inland krävs att jobb, skola och service blir mer tillgängliga genom bättre resmöjligheter. Inlandsbanans mål är att minska restiden och samtidigt avstånden i inlandet.

Vid frågor kontakta Therese Fanqvist Marknadschef, 070-328 91 82

Kommentarer (0)