Inlandsbanans ägare eniga i sitt stöd för styrelsen och dess ordförande

Inlandsbanans ägare eniga i sitt stöd för styrelsen och dess ordförande

Vid dagens extra bolagstämma i Östersund samlades en majoritet av Inlandsbanans 19 ägarkommuner. Stämman hölls med en mindre dagordning då Östersunds kommun återtagit sina motioner.

Då Östersunds kommun den 27 februari beslutade att återta deras begäran om extra bolagsstämma ströks deras tre motioner från dagordningen, varav den ena var förslag att styrelseordföranden entledigas från sitt uppdrag.

– Det känns skönt att vi nu har samtliga kommuners stöd. Jag har alltid känt att jag har de flesta ägares stöd, det har varit styrkan i den här processen. Nu kan styrelsen och bolagets ledning arbeta vidare med de möjligheter vi står inför med en stor upprustning av infrastrukturen Inlandsbanan, säger Caisa Abrahamsson ordförande Inlandsbanan AB.

Stämman var enig om vikten av att ägarna visar lojalitet mot den styrelse man valt.

–Det är dags att vi i inlandet är enade. Möjligheterna till utveckling och förutsättningarna för att göra skillnad för kommunerna i inlandet är större nu än någonsin, säger Caisa Abrahamsson.

Vill du veta mer, kontakta gärna:Caisa Abrahamsson, styrelseordförande Inlandsbanan AB, 070-595 00 26 caisa.abrahamsson@inlandsbanan.se