Inlandsinnovations vice vd Jan Nylander lämnar bolaget

Inlandsinnovations vice vd Jan Nylander lämnar bolaget den 30 november för att börja med annan verksamhet.

− Det har varit stimulerande att medverka i uppstarten av Inlandsinnovation. Samtidigt har det inneburit långpendlande mellan Stockholm och Östersund, vilket frestar på i längden. Därför lämnar jag Inlandsinnovation, säger vice vd Jan Nylander. Jan har arbetat i Inlandsinnovation sedan verksamhetsstarten hösten 2011.

− Jan Nylanders erfarenhet från bland annat Innovationsbron och akademin har varit en värdefull resurs i den inledande uppbyggnaden av riskkapitalbolaget Inlandsinnovation. Bolaget har på två år investerat i 20 portföljbolag, som främst består av små och medelstora företag, säger Gunnar Olofsson, vd för Inlandsinnovation.

Gunnar Olofsson, vd Inlandsinnovation AB, mobil 0703-34 15 16.

Jan Nylander, vice vd Inlandsinnovation AB, mobil 0708-30 32 03.