Portföljbolaget TOBE Outerwear genomför nyemission

TOBE Outerwear tillverkar stryktåliga kläder för friåkning med skoter. Målgruppen är skoteråkare som vill ha funktionella, slitstarka och moderna skoterkläder. Återförsäljare finns i dagsläget i Sverige, USA och Kanada. Bolaget genomför nu en nyemission om 4 MSEK. Kapitalet ska främst användas till ytterligare expansion på den Nordamerikanska marknaden. Bolaget, med säte i Hammerdal, har sex anställda, tre personer jobbar i Hammerdal, en i Denver, Colorado/USA och en Kelowna i British Columbia/Kanada. Bolaget har haft en årlig tillväxttakt på 51 procent sedan starten 2012.

-Vi på Inlandsinnovation är väldigt nöjda över bolagets snabba utveckling och ser nyemissionen som en möjlighet för bolaget att expandera ytterligare, kommenterar Investeringsansvarig Lars Ekström.

För mer info vänligen kontakta:

VD Tobe Outerwear: Tomas Berntsson, tomas@tobeouterwear.com

Mobil: 070-311 34 77

Investeringsansvarig Inlandsinnovation: Lars Ekström, lars.ekstrom@inlandsinnovation.se

Mobil: 0702-21 08 65