Cinteros levererar nytt medlemssystem till Kommunal

Sveriges största fackförbund Kommunal har driftsatt ett nytt medlemssystem från Cinteros. Med ett modernt och effektivt verksamhetssystem kan Kommunal erbjuda en bättre medlemsservice.

Projektet innebär att ännu ett fackförbund har valt Cinteros som strategisk leverantör av sitt nya medlemssystem som baseras på Microsoft Dynamics CRM.

Införandeprojektet påbörjades september 2014 och nu, 9 månader senare, är systemet i drift. Det innebär ett unikt framgångsprojekt där alla involverade har varit fokuserade på uppgiften.

- I nära samarbete med Kommunal har vi på väldigt kort tid ersatt ett 17 år gammalt egenutvecklat system med en modern verksamhetslösning som öppnar upp helt nya möjligheter för Sveriges största fackförbund, säger Robert Erlandsson VD på Cinteros.

Cinteros har sedan flera år samarbetat med ett flertal fackförbund, arbetsgivarförbund och medlemsorganisationer. Med denna erfarenhet som grund, har Cinteros en djup verksamhetsförståelse och en väl utvecklad metodik för kravfångst och projektarbete som effektiviserar och minskar risken vid införandet av ett nytt medlemssystem. Detta tillsammans med en målmedveten och kompetent kund lägger grunden till ett lyckat projekt.

- Med det nya verksamhetssystemet kan vi jobba smartare och ännu tydligare sätta medlemmen i fokus. Kommunal har över en halv miljon medlemmar, inom fler än 230 yrken. Det här är ett tekniskt verktyg som möjliggör för oss att växla upp vårt klassiska fackliga arbete, det arbetsplatsnära, säger Hanna Stenholm, enhetschef Kommunal.

Cinteros medlemssystem utgörs av branschanpassade standardmoduler för medlemsorganisationer vilket innebär fullt stöd för att hantera medlemmar, uppdrag, avtal, aviseringar, reskontra mm. Systemet är enkelt och flexibelt att anpassa för organisationens unika verksamhet utan utvecklingsinsatser.

Medlemssystemet baseras på standardsystemet Microsoft Dynamics CRM vilket ger Kommunal en framtidssäkrad plattform med hög tillgänglighet, flexibilitet och ett modernt gränssnitt.

Robert Erlandsson, VD på Cinteros.
E-post: robert.erlandsson@cinteros.se

Hanna Stenholm, enhetschef, Kommunal
Mobil 070-208 17 40
E-post hanna.stenholm@kommunal.se