Infocube och Cinteros bildar strategisk allians och skapar unikt erbjudande kring Microsoft Dynamics CRM och Jeeves

Cinteros och Infocube utvecklar en unik paketerad connector mellan Microsoft Dynamics CRM och Jeeves. Microsoft Dynamics CRM blir en integrerad modul i Jeeves . Integrationen sker med hjälp av Scribes OEM-lösning. Fokus kommer att ligga på sälj- och marknadsprocessen med viss ärendehantering. Målgruppen är kunder i de flesta branscher.

Förstärkt erbjudande genom Microsoft Dynamics CRM

- Vi kan bara gratulera Jeeves kunder som nu får tillgång till ett kompletterat och förstärkt erbjudande genom integrationen med Microsoft Dynamics CRM. Med lättanvända men ändå kraftfulla funktioner och processer för sälj, marknad och service finns förutsättningar för ökad lönsamhet och konkurrenskraft. Att allt finns tillgängligt inne i Outlook gör ju inte saken sämre, säger Robert Erlandsson, VD på Cinteros AB.

- Microsoft Dynamics CRM ger ett mervärde i processer som vi tidigare inte adresserat fullt ut, vilket öppnar för ännu högre effektivitet hos våra kunder. För det är i grunden det som det handlar om, våra kunder väljer oss för att hjälpa dem säkra sin tillväxt och driva en ökad lönsamhet. Detta uppnår vi bl.a. genom att förädla processer och införa en helhetslösning med de bästa komponenterna för respektive ändamål, menar Jonas Hammarberg, vVD på Infocube AB.

- Det är riktigt roligt att se Infocube integrera Microsoft CRM i sitt produkterbjudande. Microsoft CRM är den ledande produkten i kundvårdsegmentet och jag är övertygad om att Jeeves-kunderna kommer uppskatta möjligheten att skapa integrerade lösningar mellan sitt affärssystem och Microsofts kundvårdssystem. Samarbetet med Cinteros är bara att gratulera till, det garanterar att framtagna lösningar blir av högsta klass, säger Nicolas Ehrling, affärsområdeschef på Microsoft AB.

Robert Erlandsson, VD Cinteros AB, 070-494 09 84, robert.erlandsson@cinteros.se

Jonas Hammarberg, vVD Infocube, 031-775 6 00, jonas.hammarberg@infocube.se

Cinteros har drygt 40 erfarna konsulter och omsätter 35 MSEK (2010) och har uppvisat positiva rörelseresultat sedan starten 2005. Cinteros är Sveriges ledande partner med fokus på Microsoft Dynamics CRM och har färdiga effektiva verksamhetslösningar för ett antal utvalda branscher. Bland Cinteros kunder finns bl.a; Stockholms Stad, Svenskt Näringsliv, Stokab, PWC, Sodexo, Cybercom Group, Brostaden etc.

Infocube har 80 medarbetare, omsätter 106 MSEK (2010) och har varit lönsamt sedan starten 1999.Infocube har huvudfokus inom tillverkande bolag, där man i över 11 år har hjälpt företag att effektivisera verksamheten med affärssystemet Jeeves Universal som bas.  Bland Infocubes kunder finns bl.a. Tylö, Väderstad, Elopak, Scan Coin, Bosch Thermoteknik, Constructor, Dooria, Fagersta Stainless etc.