Innofactor Sverige återigen utsedd till Gasellföretag!

Varje höst utser Dagens industri Sveriges mest snabbväxande företag. Innofactor Sverige fortsätter sin tillväxt och har även i år utsetts till Gasellföretag.

För 12 år sedan startade svenska Innofactor sin resa med fyra entreprenörer som ville göra skillnad och sticka ut på IT-marknaden. Idag ingår bolaget i den nordiska koncernen Innofactor och är ett noterat bolag på finska Nasdaq och med huvudkontor i Espoo. Innofactor fortsätter att växa och utvecklas för att möta marknadens allt större behov. Sedan hösten 2016 ingår molnföretaget Lumagate i Innofactor och det ger både ökad kompetens och större bredd för att hjälpa kunderna på alla nivåer inom organisationen.

”Kunderna, marknaden och förutsättningarna förändras i en rask takt vilket ständigt öppnar upp nya möjligheter. Vi är idag en strategisk Microsoftpartner som arbetar med hela Microsofts onlinekoncept och kan därmed erbjuda en fullskalig plattform för att stärka våra kunders affärer och bidra till deras framgång", säger Robert Erlandsson, Sverigechef Innofactor.

Kontaktperson:
Robert Erlandsson, Sverigechef Innofactor, robert.erlandsson@innofactor.com / 070-494 0983

Den finska koncernen Innofactor Plc är ett Nordiskt It-bolag som grundades år 2000 av Sami Ensio som är CEO. Samtliga grundare både i Finland och i Sverige är fortfarande aktiva i företaget.

Utmärkelsen årets Gasell
Sedan 2000 utser Dagens industri varje år de snabbast växande företagen i vart och ett av Sveriges 21 län vid åtta Gasellfester från Malmö i söder till Umeå i norr. På den avslutande Gasellfesten koras även Supergasellen, alltså det företag som har vuxit snabbast i Sverige de senaste tre åren.

- en omsättning som överstiger 10 Mkr
- minst tio anställda
- minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
- ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
- ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
- i allt väsentligt vuxit organiskt
- sunda finanser

Det är alltid företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasellundersökningen.