Teknikföretagen fick effektivare kurs- & eventhantering med Cinteros och Microsoft Dynamics CRM

Teknikföretagen är en av Svenskt Näringslivs 50 arbetsgivarorganisationer. De har cirka 200 schemalagda kurstillfällen per år i exempelvis förhandlingsteknik, praktiskt arbetsätt, lönebildning, affärsjuridik och arbetsmiljö. Dessutom arrangerar de cirka 150 skräddarsydda kurser direkt till medlemsföretag. Det är mer än sju kurser per vecka med sammanlagt 3 500 deltagare per år, det handlar om att boka lärare, lokaler, kursmaterial och ordna fakturor, diplom, mat och dryck.

De flesta av arbetsgivarorganisationerna har hållit reda på alla parametrar semimanuellt i Excelfiler. Teknikföretagen hade ett egenbyggt system sedan 12 år tillbaka. När hela Svenskt Näringsliv bytte CRM system, var det dags att även byta kurs- och eventmodulen.

Valet föll på Cinteros som kunde erbjuda en produkt för ändamålet.

Cinteros kurs- och eventmodul är en del av Microsoft Dynamics CRM.

- Vid kurstillfället söker vi deltagarna i det gemensamma CRM systemet, där vi har all information om dem. Är personen medlem i Teknikföretagen får han eller hon dessutom medlemsrabatt, säger Stellan Kellner, IT-ansvarig, Teknikföretagen.

Systemet förser ekonomisystemet med underlag för fakturering. Nu finns dessutom kurs- och eventmodulen som en portallösning där medlemmarna själva kan se vilka kurser som erbjuds och boka in sig på webben. Här visas även platstillgången, vilket inte var möjligt tidigare.

Den största fördelen är uppföljningen. Man får en enkel uppsikt över vilka deltagare som har deltagit på kurserna, denna information finns tillgänglig på kundkortet.

Valet föll på Cinteros

- Valet av leverantör föll på Cinteros, de har den bästa kurs- och eventmodulen för Microsoft Dynamics CRM. Sedan är de dessutom kompetenta och väldigt trevliga att jobba med. De har varit mycket samarbetsvilliga och lyhörda för de önskemål vi har haft, säger Stellan Kellner.

För mer information, kontakta

Robert Erlandsson, VD, Cinteros AB, 070-494 09 83, robert.erlandsson@cinteros.se

Stellan Kellner, IT-ansvarig Teknikföretagen,  08-782 08 00, stellan.kellner@teknikforetagen.se

Cinteros skapar konkreta resultat genom att kombinera gedigen erfarenhet av verksamhetsutveckling och affärssystem med nytänkande och affärsmässighet. Vi förbättrar och effektiviserar våra kunders verksamhetsprocesser och stödsystem. Genom att basera våra lösningar på Microsoft Dynamics CRM kan kunderna arbeta effektivare och mer kundfokuserat. Cinteros är en av Europas ledande partners med fokus på Microsoft Dynamics CRM med ett antal konkurrenskraftiga branschlösningar.