Welandkoncernen digitaliserar försörjningskedjan med PipeChain TCS™

För att stärka sin konkurrenskraft och för att framtidssäkra sin IT-infrastruktur väljer Welandkoncernen att ersätta sin lokala EDI-lösning med PipeChains molnbaserade EDI-tjänst TCS™. Som ett första steg migreras befintliga flöden från den lokala installationen upp till molnet och PipeChain TCS™ där kommunikation, protokollväxling samt konvertering hanteras. Som nästa steg kommer betydligt fler av Welandkoncernens affärsflöden att adderas i TCS™.

Tack vare det befintliga nätverket inom PipeChain TCS™, där 1000-tals globala parter redan är anslutna, kan Welandkoncernen kostnadseffektivt och snabbt digitalisera fler kunder och leverantörer för att utbyta affärsinformation. PipeChain TCS™ kraftfulla, flexibla och skalbara struktur bidrar till att en större utrullning kan göras utan att upphandla stora engångslicenser.

PipeChain TCS™ stödjer globala standarder för affärsinformation inom alla industrier och integreras enkelt med de flesta affärssystem. Vårt koncept Easy-in™ gör det enkelt att ansluta både kunder och leverantörer för att snabbt nå högre kundnöjdhet till lägre kostnad i försörjningskedjan.

PipeChains molnbaserade EDI-tjänst TCS består till stora delar av Inobiz Integration Server (IS) plattform samt Inobiz Development System (DS).

• b2b
  • edi