Input interiör skriver ramavtal gällande statliga myndigheter

Input interiör skriver nu ramavtal med Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet gällande möbler och inredning. Avtalet omfattar sju delområden med ett totalt värde på cirka 470 miljoner kronor per år.

Ett nytt ramavtal för möbler och inredning till statlig offentlig miljö är nu klart. Kammarkollegiet har som ombud för samtliga avropsberättigade statliga myndigheter genomfört upphandlingen.

- Vi är stolta över att få nytt förtroende från Kammarkollegiet. Vi vann den senaste upphandlingen för 4 år sedan och den har betytt mycket för Input interiör, våra leverantörer och partners, säger Mille Milehem COO Input interiör.

Ramavtalet består av sju delområden av vilka Input interiör har fått förtroendet att leverera till samtliga; möbler för arbete och förvaring, möbler för möten och paus, arbetsstolar, akustik- och skärmsystem, hörsalsmöbler, skrivtavlor och AV-inredning samt textila mattor. Sammantaget uppgår ramavtalets värde till cirka 470 miljoner kronor per år.

- Vi har levererat för drygt 213 miljoner kr på det avtal vi har idag och tror ännu mer på det nya avtalet som är lättare för avropare att använda, menar Mille Milehem.

- Genom det nya avtalet kan vi leverera inredning efter behov på en bredare front än tidigare, vilket vi som helhetsleverantör ser fram emot. Med våra 21 kontor runt om i landet kan vi serva alla statliga kunder lokalt, vilket är en enorm fördel, tillägger Marcus Berntson KAM Input interiör.

Förutom pris och kvalitet har upphandlingen ställt höga krav på miljö och hållbarhet, något som Input interiör ser positivt på för framtiden:

- Vi satsar mycket på hållbarhet och ställer höga miljökrav på våra leverantörer. Därför ser vi positivt på att allt fler upphandlingar viktar just miljö och hållbarhet. Det får branschen att utvecklas och bli bättre, säger Marcus Berntson och fortsätter:

- Myndigheterna har blivit mycket bättre på att följa upp uppfyllnadskraven efter avtalsskrivning, vilket visar på den utveckling som nu sker gällande miljö och kvalité vid offentliga upphandlingar.

Det nya avtalet innefattar fördelningsnyckel genom vilken den avropande myndigheten får göra inköp för upp till 300 000 kr hos den ramavtalsleverantör som bäst kan tillgodose myndighetens behov. För inköp över 300 000 kr används förnyad konkurrensutsättning. Avtalet löper över 2 år med start den 16 september 2015 och möjlighet till förlängning i 1 + 1 år.

• input interiör

-