Sveriges första vinhotell – The Winery Hotel – har öppnat

Den 12 januari öppnades Sveriges första vinhotel i Solna. Här finns utöver den egna vinproduktionen även vinbar, delibutik, restaurang och ett vinotek.

Det nya hotellet har ett visionärt koncept som tagits fram av hotellägaren och förverkligats av inredningsföretaget Input interiör.

The Winery Hotel har fokus på det kraftigt ökade intresset för vin och dess tillverkning. Här erbjuder man en av Sveriges största vinbarer med kvalitetsdrycker från hela världen. Inredningen är robust och rustik; stora spröjsade fönster och tegelväggar ger en tydlig industrikänsla som blandas med gemytligheten hos det italienska lantliga.

De 184 rummen följer samma industriella känsla som de gemensamma ytorna men med lite varmare färgskala. Uppe på takterrassen, under den grönskande pergolan kan man njuta av ett glas vin vid poolbaren, ta ett dopp i poolen eller besöka gymmet. Allt med utsikt över Brunnsviken.

Möjligheter till kreativa konferenser ges i hotellets mötesavdelning som är utformad likt en saluhall, med fokus på event är denna avdelning något i särklass.

Input interiör har varit med under hela inredningsprocessen och ansvarat för upphandling, leverans och montering.

- Det har varit ett fantastiskt roligt projekt att jobba med säger Lotta Åström, ansvarig projektledare på Input interiör Stockholm. Det är en mycket medveten och engagerad kund som gjort vår insats med projektledning, upphandling och leverans lärorik och inspirerande. Vi är övertygade om att deras mix av hög service, upplevelse, vin och design kommer att vara ett framgångsrikt koncept och önskar dem stort lycka till.

-