EN FRISK GENERATION REKRYTERAR NY ORDFÖRANDE

En Frisk Generation arbetar för att Sverige ska ha världens friskaste barn. Målet är att inspirera och stärka barnfamiljer till ett hälsosamt liv.

Rekryterat arbetande styrelseordförande

Nu ökar En Frisk Generation takten och som en del av det har styrelsen rekryterat en arbetande styrelseordförande.

"Min bakgrund från civilsamhället och näringslivet, i kombination med mitt engagemang och intresse för idrott och hälsa tror jag kan bidra till den utveckling som En Frisk Generation står inför" säger Janna Hellerup Ulvselius, ny ordförande för En Frisk Generation.

Janna Hellerup Ulvselius har tidigare arbetat inom detaljhandeln och på Stockholms Stadsmission. Senast kommer Janna från uppdraget som vd på kommunikationsbyrån Hemma.

Vill nå fler

Professor Mai-Lis Hellénius från Karolinska Institutet leder forskning på effekten av metoden och säger att "En Frisk Generation gör ett unikt arbete". Verksamhetsansvarig Anja Nordenfelt berättar "Det vi hittills har sett är att vårt arbete har haft en mycket positiv inverkan på de barn och familjer som deltagit i verksamheten, därför vill vi nu öka takten och nå fler".

Stiftelsen beskyddas av H.K.H Prins Daniel, som är engagerad i barn och ungdomars hälsa och som nyligen lanserat organisationen GEN-PEP, en organisation som vill sprida kunskap och engagemang kring barn och ungdomars hälsa. "Jag ser fram emot att följa arbetet med En Frisk Generation och välkomnar Janna till sitt nya uppdrag" säger H.K.H. Prins Daniel.

Insamlingsstiftelsen En Frisk Generation startade 2011. Syftet är att etablera långsiktiga och gångbara metoder för att påverka folkhälsan genom att i tidig ålder engagera och motivera barnfamiljer att hitta drivkraften till en aktiv och sund livsstil. En Frisk Generation vill att Sverige ska ha världens friskaste barn.