Kronprinsessparets Stiftelse ger fortsatt stöd till En Frisk Generation

Pressmeddelande   •   Nov 27, 2018 11:28 CET

Kronprinsessparets Stiftelse ger fortsatt stöd till En Frisk Generation. Foto: Kungahuset

En Frisk Generation får fortsatt stöd av Kronprinsessparets Stiftelse. Fjorton projekt som verkar för god hälsa och stärkt gemenskap bland barn och unga i Sverige har valts ut. En Frisk Generation har sen tidigare fått anslag från Kronprinsessparets stiftelsen och är ett av sex projekt som efter utvärdering får fortsatt förtroende.

Vi är otroligt glada att få stöd från Kronprinsessparets Stiftelse. Bidraget ger oss möjlighet att nå ännu fler barnfamiljer och inspirera dem till ett aktivt och friskt liv. Tack vare det kan vi fortsätta göra nytta där behoven är som störst och förändra fler människors liv, säger Janna Hellerup Ulvselius, ordförande En Frisk Generation.

Kronprinsessparets Stiftelse vill genom projektanslagen möjliggöra att barn och unga oavsett förutsättningar ska få växa upp till trygga och starka individer med en positiv framtidstro. Med hjälp av expertrådet väljer stiftelsen ut projekt som skapar en positiv förändring i samhället och stödjer dessa projekt genom att bidra med finansiering och kunskap.

Insamlingsstiftelsen En Frisk Generation startade 2011. Syftet är att etablera långsiktiga och gångbara metoder för att påverka folkhälsan genom att i tidig ålder engagera och motivera barnfamiljer att hitta drivkraften till en aktiv och sund livsstil.

Kommentarer (0)

Kommentera