HURRA FÖR ALLA STÄDARE!

På initiativ av Städbranschen Sverige är den första måndagen i december numera städarnas dag och i år infaller dagen den 3 december. Vi vill därför uppmana alla att under dagen uppmärksamma sina lokalvårdare och kollegor lite extra. Våra duktiga lokalvårdare som ser till att alla kan komma till rena och fräscha skolor, kontor, offentliga platser och industrier varje dag året runt.

Passa på att hylla någon den 3 december i just din närhet som gör ett gott och viktigt arbete. Uppmärksamhet genom en fika, blomma eller bara genom att visa uppskattning med ord. Det behövs så lite för att människor ska växa och känna sig behövda. Det finns få arbetsgrupper i samhället som normalt sett uppmärksammas så lite och vars arbete påverkar så många. Lokalvård är en färskvara och kräver en ny prestation varje dag vilket ställer stora krav på de som utför arbetet. Därför är det viktigt att visa uppskattning för den stora kompetens som finns inom en grupp som sällan hörs eller syns

Om städarnas dag
Första gången Städbranschen Sverige uppmärksammade Städarnas dag var 2016. Idén kom från Norge som startade traditionen redan 2002. Idag firas dagen förutom i Sverige och Norge även i Finland. Allt går ut på att höja respekten för de som dagligen städar våra arbetsplatser, skolor eller hem.

Skicka in en bild
Inspira vill gärna uppmärksamma lite extra hur just ni firat era lokalvårdare. Skicka därför in en bild på er tillsammans med den lokalvårdare ni firat lite extra den 3 december så kommer vi publicera bilden på vår Facebooksida.

Skicka bilderna till

Charlotte Klärre, presskontakt charlotte.klarre@inspira.se 08-505 53 723