ICTS anlitar Inspira för bevakningstjänster på Arlanda Flygplats

Inspiras affärsområde bevakning etablerar sig på Arlanda flygplats genom ett uppdrag för ICTS Sweden. Uppdraget innebär ett nytt serviceområde för Inspira Bevakning ochomfattar kontrolltjänster (second screening) för de flygbolag ICTS ansvarar för.

-Det är ett hedrande och roligt uppdrag. Dessutom spännande att vår bevakningsverksamhet etableras på Arlanda. Vi ser stora möjligheter tillfortsatt utveckling i området säger Patrik Strandberg, Affärsområdeschef Inspira Bevakning

Inspirakoncernen är sedan tidigare väletablerad på Arlanda genom bla lokalvårdsuppdraget för Swedavia. Med uppdraget för ICTS ökar Inspiras närvaro och servicenivå på Arlanda.

ICTS- International Consultants on Targeted Security - har länge varit synonymt med Flygsäkerhet - Aviation Security. ICTS är världsledande inom detta område och har i två decennier nått ett välrenommerat rykte för sina olika verksamheter vilka innefattar professionell integritet, service, kvalitet, nytänkande och kommersiell framåtanda. ICTS bildades 1982 och har sedan dess blivitmarknadsledande när det gäller att tillhandahålla servicetjänster inomflygsäkerhetsbranschen.