Inspira får städa nya Vismahuset!

Inspiras framgångar på marknaden fortsätter när Visma nu har valt Inspira som städleverantör till det nya huvudkontoret i Stockholm. Bland tio städleverantörer som valts ut för att lämna anbud gick Inspira ut som klar vinnare.

- Samarbetet med Visma är ytterligare ett bevis på att den långsiktighet, affärsmässighet och personlighet vi har i våra kundrelationer är ett vinnande koncept, säger Inspiras affärsområdeschef Annika Jansen som ansvarat för affären med Visma. Nu ser vi fram emot ett långt och givande samarbete.

Den 28 november flyttar samtliga Vismabolag i Stockholmstrakten in i ett gemensamt Vismahus på Lindhagensterrassen. Med sina 600 platser blir Lindhagen den största kontorsgruppen i landet på en totalyta på drygt 11 000 kvadratmeter. Visma har tecknat hyresavtal för hela fastigheten och får nya, toppmoderna lokaler som helt utformats utifrån verksamhetens behov. Skanska är byggherre och har byggt enligt mycket högt ställda krav på energiförbrukning.

Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 320.000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330.000 har Visma som hosting-partner. Koncernen har över 5.000 anställda, varav drygt 1.400 i Sverige. 2010 uppgick omsättningen till 4 168 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av de globala investmentbolagen KKR och Hg Capital.