1 KRONA PER JACKA GÅR TILL MIN STORA DAG

På initiativ av Inspira och som en del av garderobsuppdraget för Stockholm Live skänks en krona för varje inhängd jacka i garderoberna till Stiftelsen Min Stora Dag. Uppdraget omfattar garderoberna på arenorna Ericsson Globe, Tele2 Arena, Hovet och Annexet. Den första checken överlämnades i förra veckan. Totalt har över 34 000 jackor hängts in i garderoberna sedan uppdraget startade i mars 2018.

Uppdragsgivaren Stockholm Live som driver arenorna hade som målsättning att öka användandet av garderoberna för att höja service- och säkerhetsnivån samt trivseln inne på arenorna. Därför formades idén att skänka en krona per inhängt plagg till Min Stora Dag. Syftet var att öka besökarnas motivation att använda garderoberna och samtidigt bidra till ett gott ändamål.

Samarbetet har fallit mycket väl ut och resulterat i att användandet av garderoberna på arenorna ökat och den första checken har lämnats över av Inspira till stiftelsen Min Stora Dag.

– Vi är väldigt rörda över Inspiras och Stockholm Lives engagemang och att de på detta unika sätt sprider kännedom om Min Stora dag till alla besökare på arenorna. Det hjälper oss att göra skillnad för fler barn som kämpar, säger Jennifer McShane, generalsekreterare på Min Stora Dag.

– För de flesta av oss är det omöjligt att sätta sig in i vad det innebär när ett barn blir allvarligt sjukt. Det känns verkligen rätt att vi på Inspira tillsammans med Stockholm Live och alla besökare på arenorna kan bidra till en speciell dag för sjuka barn och deras familjer, säger Per Karlsson VD på Inspira.

Samarbetet fortsätter kommande år och bidraget beräknas öka 2019 genom att fler besökare använder garderoberna på arenorna.

Om Min Stora Dag
Stiftelsen Min Stora Dag uppfyller önskningar och skapar viktiga pauser för barn och unga med allvarliga sjukdomar och diagnoser. Varje år får nära 5 000 barn vara med om en Stor Dag som ger extra kraft och glädje i en tuff vardag.

Vill du också vara med och bidra?
Häng in din jacka nästa gång du besöker arenorna eller besök www.minstoradag.org eller swisha direkt till Min Stora Dag på nummer 900 51 33.

För mer information kontakta:

Charlotte Klärre, presskontakt charlotte.klarre@inspira.se 08-505 53 723

Per Karlsson VD, per.karlsson@inspira.se 08-505 53 704

Vi gör det genom våra tjänsteområden facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 500 mkr och sysselsätter 1400 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse.