Bilia förlänger riksavtal med ServiceCompagniet

Bilia inledde oktober 2015 ett 3-årigt avtal med ServiceCompagniet för att hålla sina ca 60 anläggningar i landet rena och fräscha. Uppdraget omfattar bilhallar med verkstäder och kontor och sträcker sig från Uppsala till Trelleborg. Nu väljer Bilia att förlänga samarbetet som nu löper vidare minst ett år till. Inspira, Skaraborgs Städ och Sesab är de av ServiceCompagniets fyra delägarbolag som är involverade för att sköta uppdraget.

- Vi är så klart väldigt glada, det här är ett stort och viktigt uppdrag för oss och vi har under åren haft ett nära och utvecklande samarbete som vi lärt oss mycket av, säger Annika Jansen, VD på ServiceCompagniet.

Inspira utför uppdragen för 30 st. av Bilias anläggningar i Stockholms Län, Södermanland, Västmanland, Uppland samt Dalarna.

Om Bilia:
Bilia erbjuder bilförsäljning, finansiering, service samt tillbehörs- och reservdelsförsäljning. I Sverige är Bilia auktoriserade återförsäljare för Volvo, Renault, Dacia, BMW, MINI, Lexus och Toyota samt har drivmedels- och biltvättstationer. Inom koncernen finns även auktionssajten netbil.se och två bildemonteringsverksamheter.

Läs ännu mer om Bilia på: www.bilia.se