Fastighetsfolket uppmärksammar Inspiras samarbete med Stockholms Stadsmission

Fastighetsfolket har gjort ett reportage som berättar om Joakim Markovits, VD på Inspira, och Marika Markovits, Direktor på Stockholms Stadsmission och deras arbete för ett mänskligare samhälle.

”Inte bara släktband förenar Joakim Markovits, vd på städföretaget Inspira, och Marika Markovits, direktor för Stockholms Stadsmission. Båda brinner för att hjälpa människor i nöd och menar att livet inte bara kan gå ut på att göra karriär och tjäna en massa pengar.”

Läs hela artikeln här, ”Syskonens samarbete ger socialt stöd”

Fastighetsfolket är Fastighetsanställdas förbunds medlemstidning. Fastighetsanställdas förbund bildades 1 juli 1936, men tidningen kom ut med sitt första nummer ”Fyr och flamma” till julen 1932. Ett knappt halvår senare kom Fastighetsarbetaren ut med sitt första nummer. Det var Stockholms Fastighetspersonals Fackförening som startade tidningen. Efter en pristävlan döptes tidningen 1966 till Fastighetsfolket. Fastighetsfolket utkommer med 10 nummer per år. Fastighetsfolket har funnits på webben sedan 2003.

På bilden: Joakim Markovits och Marika Markovits

Bilden är tagen av Denny Lorentzen