​Folksam valde Inspira!

Inspira har fått förtroendet att städa Folksams anrika huvudkontor vid Skanstull. Uppdraget påbörjades 1 november 2015 och innefattar såväl regelmässigt städning som underhållstjänster.

Vi är mycket glada över det förtroende som Folksam visar oss och ser fram emot ett långt och givande samarbete. Vår målsättning är att på ett konkret sätt öka trivseln och förbättra arbetsmiljön hos Folksam, samt bidra till helhetsupplevelsen för att på så sätt stärka Folksams varumärke, berättar Charlotte Klärre, Försäljningschef på Inspira.

Folksam genomgår en förflyttning från öppna kontor till aktivitetsbaserat arbetssätt och kontorsmiljöer. Inspiras kunskap och erfarenhet kring lokalvård i den typen av miljöer ger oss förutsättningar för vår förflyttning. Det bidrog starkt till vårt val av ny leverantör beskriver Elisabeth K Larsson, chef för Intern service på Folksam.

Folksam är i dag cirka 3 900 medarbetare (varav ca 2 000 i Skanstull) och störst på försäkring i Sverige. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam och de är en av Sveriges största kapitalförvaltare.
Folksam ägs av sina kunder och Folksams vision är att de ska känna sig trygga i en hållbar värld. Därför arbetar de för att kunderna ska vara rätt försäkrade men också förebyggande med trafiksäkerhetsforskning, aktivt miljöarbete och ansvarsfullt ägande. Folksam finns över hela landet och tillsammans med dotterbolag erbjuder de en bredd av tjänster som inte många andra har.

Om Inspira: Inspira erbjuder städ- och supporttjänster i världsklass för att stärka helhetsupplevelsen av kundens verksamhet. Vi utför det mesta inom städning och bidrar med en mängd olika supporttjänster, allt från bemanning av reception och intern service till hantering av kaffe, frukt och växter. Inspira, som grundades redan 1984, är idag en av Sveriges största aktörer inom sitt område. Vi omsätter ca 450 mkr och sysselsätter 1300 medarbetare.