Hedin Bil tar med sig Inspira till sin nya bilhall utanför Uppsala

Hedin flyttar till dubbelt så stora lokaler och väljer efter ny upphandling att ta med sig Inspira som städleverantör. Inspira har haft lokalvårdsuppdraget på Hedin Bil i Uppsala sedan 2007

- I den här upphandlingen ville vi visa att Inspira tar ansvar för att öka livslängden på kundens nya lokal med rätt metoder och utrustning. Vi har analyserat vilket golvmaterial som använts och säkerställde från golvleverantören att vi planerar att arbeta med rätt metod och utrustning för uppdraget. Vi ville påvisa en bred kunskap om nybyggnationer och redovisade med anbudet ett antal kontrollpunkter som kunden borde ta upp med byggherren innan överlämnandet av lokalerna. Det som avgjorde för kunden var att känna förtroende för arbetsledning och Inspiras stora kunskap om hur byggmaterialet bevaras och vårdas för att behålla lokalen i samma skick som ny under en lång tid, säger Peter Håkansson, Affärsområdeschef på Inspira.

• städtjänster