Inspira bemannar Kemikalieinspektionens reception i Sundbyberg.

Inspira AB har tecknat ett 3-årigt avtal med Kemikalieinspektionen i Sundbyberg. Samarbetet omfattar bemanning av reception och telefoni som startar under oktober. Det är otroligt stimulerande att vi fick Kemikalieinspektionens förtroende och vi ser verkligen fram emot vårt samarbete. Vi visar återigen att vi är en aktör att räkna med när det gäller leverans av inte bara städ utan även andra tjänster inom arbetsplatsservice, säger Camilla Karlsson, Bid Manager Inspira Öst.

Inspira AB har ett väl utvecklat hållbarhetsarbete och det är oerhört positivt att samarbeta med Kemikalieinspektionen vilket innebär en gemensam strävan om en giftfri miljö.

Kemikalieinspektionen är en myndighet under regeringen och är tillsynsmyndigheten som ska bevaka att företagens och samhällets kemikaliekontroll sköts på ett bra sätt. Dom arbetar för att förbättra hälso-och miljöregler som rör kemikalier. Dom kontrollerar att företagen följer reglerna, granskar och godkänner bekämpningsmedel innan de får användas. Dom arbetar för att minska riskerna för att människor och miljö skadas av kemikalier och målet är att förebygga skador.

Uppdraget omfattar reception/telefoni med start i oktober.

Vi erbjuder städning och supporttjänster i världsklass för att stärka helhetsupplevelsen av kundens verksamhet.

Inspira har ett heltäckande tjänsteutbud som omfattar det mesta inom företagsstädning och närliggande support som bemanning av reception, intern service, frukt, kaffe, växter och hygienprodukter. Vi finns i hela landet och har varit verksamma sedan 1984, omsätter 450 mkr och sysselsätter 1300 medarbetare. Vår värdegrund bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse. Sedan januari 2016 är Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB en del av Inspira.