Inspira etablerar sig i Östergötland

Från 1 juni 2017 etablerar sig Inspira AB i Östergötland. Det sker genom övertag av Sesab Service AB:s verksamhet i Östergötland samt genom en framtida offensiv satsning i området.

Inspira och Sesab är sedan många år partners genom sina delägarskap i ServiceCompagniet Svenska AB. Sesab har nu valt att lägga allt fokus på fortsatt tillväxt i södra Sverige och Göteborgsområdet. Detta innebär att Sesabs kunduppdrag och personal i Östergötland övergår till Inspira. Platskontor kommer finnas i både Linköping och Norrköping. För kunderna i området innebär det att den löpande driften kommer skötas som vanligt med Inspira som leverantör. Alla kunder kommer ha möjlighet att ta del av Inspiras heltäckande erbjudande inom arbetsplatsservice.

Inspira kommer satsa stort på att utveckla verksamheten i Östergötland genom en stärkt organisation med fokus på hög kvalitet och tillväxt.

- Vi är mycket glada över detta och ser fram emot att lära känna alla nya kunder och medarbetare. Vi kommer verka lokalt nära kunder och medarbetare i Östergötland, säger Mikael Wallner VD på Inspira.

Vill ni veta mer kontakta oss gärna:

Nikola Baric, VD på Sesab Service AB, nikola.baric@sesab.com eller 040-680 69 51

Mikael Wallner, VD på Inspira, mikael.wallner@inspira.se eller 08-505 53 707

Joakim Markovits, Ägare och styrelseordförande Inspira, joakim.markovits@inspira.se eller 08-505 53 708

Vi erbjuder städning och supporttjänster i världsklass för att stärka helhetsupplevelsen av kundens verksamhet.

Inspira har ett heltäckande tjänsteutbud som omfattar det mesta inom företagsstädning och närliggande support som bemanning av reception, intern service, frukt, kaffe, växter och hygienprodukter. Vi finns i hela landet och har varit verksamma sedan 1984, omsätter 450 mkr och sysselsätter 1300 medarbetare. Vår värdegrund bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse. Sedan januari 2016 är Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB en del av Inspira.