Inspira fortsätter leverera städtjänster till Västerås stad

Det är med stor stolthet och glädje som vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med Västerås Stad. Inspira vann upphandlingen att leverera städtjänster till Västerås stads område 1 med kommunala förskolor, skolor, fritidsverksamhet och gymnasieskolor. Nya avtalsperioden startar den 1 februari 2018.

- Vi är glada över vårt långa samarbete och vi ser fram emot en ny upphandlad avtalsperiod. Inspira har levererat städtjänster till Västerås Stad sedan 2006, säger Maria Thörn Försäljningschef på Inspira.

Västerås är Sveriges femte största tätort och ligger vid Mälarens norra strand cirka 10 mil västnordväst om Stockholm. 1938 startade ICA sin verksamhet efter ett möte i Västerås och 1947 öppnade Hennes&Mauritz sin första butik på Stora Gatan i Västerås.