Inspira har fortsatt förtroende hos Tornberget

Den 1 april träder det nya avtalet mellan Inspira och Tornberget Fastighetsförvaltning AB i kraft. Uppdraget avser städning, golvvård och storstädning av skolor, förskolor och övriga verksamhetslokaler inom Haninge kommun.

- Det är mycket glädjande att Inspira fick möjligheten att fortsätta leverera städning i denna viktiga leverans. Vår målsättning är att fortsätta bidra till en positiv upplevelse för barn, ungdomar och anställda som studerar och arbetar i de fastigheter som ingår i uppdraget, berättar Charlotte Klärre Affärsutvecklingschef på Inspira.

Tornberget är ett av Haninge kommun helägt fastighetsförvaltningsbolag med huvuduppdrag att äga och förvalta kommunala verksamhetsfastigheter såsom skolor, förskolor, fritidsgårdar, bibliotek samt äldre- och omsorgslokaler. Totalt ägs fastigheter till en yta om ca 300 000 kvadratmeter av Tornberget. På Tornberget arbetar ca 90 personer.