INSPIRA UTÖKAR SAMARBETET MED STOCKHOLM LIVE

Inspira fortsätter som sponsor och att leverera Svanenmärkta städtjänster samt utökar med garderobsservice, växtinredning och kontorsservice.

Inspira förlänger sitt sponsoravtal med Stockholm Live och arenorna Ericsson Globe, Tele2 Arena, Annexet och Hovet med ytterligare fem år. Samtidigt tecknas ett avtal parterna emellan som innebär att Inspira kommer att sköta lokalvård, garderobsservice och kontorsservice på arenorna under de cirka 300 evenemang som äger rum varje år.

- Vårt mål är att ständigt förnya vårt kunderbjudande och bidra till arenaupplevelser i världsklass i nära partnerskap med Stockholm Live. De nya avtalen är ett lysande exempel på hur vi utifrån en kvalitativ och hållbar leverans av lokalvård utvecklat vårt uppdrag till en heltäckande lösning inom arbetsplatsservice, säger Joakim Markovits, Inspiras styrelseordförande.

Det fortsatta samarbetet med Inspira är även ett led i Stockholm Lives strävan att i möjligaste mån välja tjänster och produkter med minsta möjliga miljöpåverkan, vilket görs inom ramen för det globala initiativet One Earth. Inspiras verksamhet är miljöcertifierad och företaget var först i världen med att erbjuda Svanenmärkta städtjänster. Det innebär bland annat att modern rengöringsteknik används istället för traditionella rengöringskemikalier.

- Vi är både glada och stolta över att få möjligheten att fortsätta vårt samarbete med Inspira i ytterligare fem år. Vi har byggt upp en stark relationsplattform som gör att vi både kan utveckla och utöka vårt samarbete i takt med att både Stockholm Live och Inspira utvecklas, säger Stefan Gustavson, VP Global Partnerships & Sales Director på Stockholm Live. Inspira har en central roll i besökarupplevelsen och att de dessutom kan leverera tjänster av toppklass med utgångspunkt att göra det klimatmässigt hållbart är centralt i vårt miljöarbete på Stockholm Live

För mer information, kontakta:

Daniel Stålbo, Marknads- & Kommunikationsdirektör, Stockholm Live, 073-377 59 52

Joakim Markovits, Styrelseordförande Inspira, 08- 505 53 708