Inspiras Svanenlicens förlängd!

I en revision 2004 blev Inspira världens första svanenmärkta städbolag. År 2010 genomfördes en ny revision när Svanen införde nya kriterier och Inspira behöll sin licens. Inspira fick nyligen licensen förlängd för tredje gången och den gäller till juni 2016.

Kraven för att få en Svanenlicens omfattar både miljö- och hälsokriterier. För att uppfylla kriterierna för svanenlicenesen och för att bidra till en bättre värld har Inspira satt några miljömål:

Vi ska i möjligaste mån använda miljömärkta rengöringsmedel i vår dagliga städning. Dock minst 90 %. Utfall 2011: 80,7 %

Vi ska endast använda miljöklassade fordon i verksamheten. Utfall 2011: 100 %

Vi ska i möjligaste mån använda miljömärkt hygienpapper i vår verksamhet. Dock minst 95%. Utfall 2011: 98 %

Vi ska använda miljömärkta hustrycksaker som kuvert, kopieringspapper m.m. Utfall 2011: 100 %

-  Vi är stolta över vårt miljöarbete enligt Svanens kriterier för städtjänster och vårt mål är att se resultat vid varje revision som visar att vårt arbete om att värna om miljön ständigt förbättras. Säger Kjell Törnqvist, Tjänsteutvecklare Inspira

Läs mer om Inspiras miljöarbete på www.inspira.se/engagemang/miljo/

Läs mer om Svanen på www.svanen.se

• inspira
  • miljökrav