Per Karlsson ny Operativ Chef på Inspira

Inspira utvecklar och omorganiserar sin verksamhet med anledning av förvärvet av Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB. Inspiras marknadsområde har i huvudsak varit Stockholm och Uppsala län. Genom förvärvet utökas det till att omfatta även Västmanland, Södermanland, Närke och Dalarna.

För att säkerställa vår strategi att alltid bedriva vår verksamhet nära kunder, medarbetare och marknaden kommer Inspiras verksamhet att drivas inom två affärsområden under 2016; Inspira Öst och Inspira Väst. Västmanlands städ- och Flyttjänst kommer att fortsätta drivas som ett helägt dotterbolag och ingå i Inspira Väst. Under 2016 beräknar vi omsätta totalt 450 mkr och sysselsätta ca 1 300 medarbetare säger Mikael Wallner, VD Inspira AB.

Respektive affärsområde kommer att ledas av en operativ chef. Det är med stor glädje och förväntan som vi välkomnar Per Karlsson som ny Operativ Chef för Inspira Öst från den 1 april.

Per är 48 år och har arbetat med FM affärer under större delen av sitt yrkesliv. Han kommer senast från tjänsten som Försäljnings- och Marknadschef på Nordiska Restaurangaktiebolaget. Dessförinnan var han koncernchef för MIAB/NCA. Han har dessutom mångårig erfarenhet i företagsledande positioner från såväl Coor som ISS. Per är en erfaren och duktig ledare som har kunden och affärsmannaskapet i fokus. I rollen som Operativ Chef ska Per utveckla sitt affärsområde enligt vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse säger Mikael Wallner. Per börjar på Inspira den 14 mars.

Det känns otroligt spännande att bli en del av Inspira, ett offensivt och kompetent företag med många duktiga och kompetenta medarbetare samt branschens bästa kunder säger Per Karlsson.

• rekrytering

Vi erbjuder städning och supporttjänster i världsklass som stärker helhetsupplevelsen av kundens verksamhet.Från Januari 2016 är Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB en del av Inspira AB. Tillsammans omsätter vi ca 450 mkr och sysselsätter ca 1300 medarbetare. Vi verkar lokalt nära våra kunder och utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse