Saab väljer ServiceCompagniet

Saab AB och ServiceCompagniet har slutit avtal gällande lokalvård och närliggande tjänster vid anläggningarna i Järfälla och Göteborg. Uppdraget startar första augusti 2012. Vi har tillsammans skapat en skräddarsydd lokalvårdslösning som kan anpassas för respektive anläggnings aktuella behov.

- Saab har tydligt visat att lokalvården är ett högt prioriterat serviceområde för deras verksamheter. Som renodlad städaktör fokuserar vi på detta och ser fram emot att utveckla ett långsiktigt samarbete och hålla Saab´s anläggningar rena och fräscha säger Annika Jansen, Chef för nationella affärer hos ServiceCompagniet.

Inspira kommer ansvara för uppdraget vid Saab´s anläggning i Järfälla.

Om Saab AB:

Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov.Saab finns med omkring 13 000 medarbetare i cirka 30 länder och bolagets lösningar, produkter och tjänster säljs till fler än 100 länder.

Om ServiceCompagniet:

ServiceCompagniet erbjuder rikstäckande lokalvårdslösningar genom delägarbolagen som är några av städbranschens ledande aktörer. Delägarbolagen är Norrlands Miljövård AB, Inspira AB, Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB, Skaraborgs Städ AB och Sesab Service AB. Gemensamt sysselsätter vi ca 2500 medarbetare.

• ServiceCompagniet
  • saab